Diete şi preparate recomandate după perioada sărbătorilor

După o adevărată desfătare în perioada sărbătorilor, în care un răsfăţ nu a făcut rău nimănui dacă a existat cumpătare, ar fi bine să iei în calcul câteva zile de detoxifiere a organismului. E vorba de sănătatea ta, de aceea un mic efort nu este greu de întreprins, mai ales că organismul îşi va cere singur partea.

Un bun început ar fi să renunţi la pleiada de preparate cu carne, pentru o perioadă, şi să o înlocuieşti cu o colecţie de supe de legume. Dacă vrei să rămâi îndrăgostit de mâncarea din perioada de dietă, un truc va face ca supele tale să fie la fel de gustoase, ba poate chiar mai delicioase decât cele cu care eşti obişnuit. Un strop de Vegeta Naturella va păstra gustul natural, chiar mai mult, va face toate aromele să înflorească în farfurie. Vegeta Naturella se potriveşte oricărei supe cremă sau ciorbe de legume care, la rândul lor, se potrivesc perfect refacerii organismului ulterioare sărbătorilor de iarnă. Aşa că, fie de linte, legume, dovleac, mazăre, ţelină sau orice combinaţie îţi închipui, supele vegetariene vor fi prietenele tale în această perioadă.

 

Savurează  mâncarea şi fii blând cu schimbările în alimentaţie!

Important, înainte de toate, e să nu faci schimbări drastice în alimentaţie atunci când vei decide că e timpul să începi o perioadă de curăţare. Este nevoie de paşi mărunţi pentru ca organismul tău să aibă timp să asimileze informaţia şi noul regim. Un alt secret pe care nu multă lume îl ia în considerare este să nu exagerezi până la indigestie în perioada sărbătorilor, ci să savurezi preparatele. Porţiile mici în farfurii mari şi bucuria de a mânca, de a simţi gustul preparatelor până la cele mai îndepărtate arome te vor ajuta să nu adaugi greutate în această perioadă. De asemenea, este bine să profiţi de timpul liber şi să faci mişcare atât în zilele de sărbătoare, cât şi în cele ulterioare.

 

Metode clasice, care nu dau greş

O metodă de a ajuta organismul să revină la un echilibru după sărbători este dieta cu legume şi fructe proaspete. Sucurile sau salatele cât mai simple vor uşura digestia, vor vitaminiza şi energiza organismul şi vor curăţa sistemul digestiv, inclusiv sângele. Smoothie-urile verzi vor fi prietenele tale în această perioadă. Fibrele, de asemenea, au un rol important în revenirea organismului la parametrii săi normali de funcţionare. Fulgii de ovăz şi cerealele integrale amestecate cu fructe proaspete vor oferi o senzaţie de saţietate destul de rapidă, vor curăţa colonul şi vor ajuta la reechilibrarea digestiei. Totuşi, nu elimina complet grăsimile din dietă! Este bine ca acestea să continue să fie consumate, de preferat cele monosaturate cum sunt cele conţinute în nuci, seminţe, ulei de măsline, peşte oceanic. Evită, în schimb, grăsimile saturate şi pe cele parţial hidrogenate! Sunt recomandate lactatele dietetice şi carnea slabă, dar nicidecum alimentele prăjite, fast food-ul, margarina, snacks-urile, chipsuri-urile etc.

În timp ce apa călduţă amestecată cu suc de lămâie sau de portocale va ajuta organismul să se cureţe, cafeaua şi alcoolul vor împiedica aceste proces. Nici dulciurile nu vor ajuta deloc în această perioadă, aşa că evită, pe cât posibil, prezenţa lor în alimentaţie. Fructele conţin cantitatea suficientă de glucide de care creierul şi corpul uman au nevoie pentru a funcţiona foarte bine.

 

Obiceiuri care te pun pe picioare

Este foarte probabil ca tonusul să dispară după perioada sărbătorilor, aşa că un pic de organizare şi de reinventare a propriei diete te va face să recâştigi energia şi bucuria zilelor. Mănâncă echilibrat, adică alimente din toate grupele şi respectă cele 3 mese principale, dar şi gustările! Vei evita astfel, pecedentul înfometării şi îndestulării care nu vor aduce niciun rezultat pozitiv. De ajutor este şi un jurnal al meselor, eventual cu un calcul al aportului caloric al acestora. Satisfacţia oferită de respectarea acestor reguli va consta în cifrele de pe cântar, dar mai ales, în plăcerea de a fi bine în pielea ta. Fă sport şi mănâncă atunci când ai nevoie de mai multă energie, iar calea spre reuşită este ca şi îndeplinită.

 

Preparate slăbuţe pentru zile bogate

Dacă ar fi să încerci câteva preparate trăznet care să-ţi uşureze perioada de după sărbători la propriu şi la figurat, poţi acorda toate şansele unui guacamole, legumelor fierte cu puţin unt de rapiţă, cărnii de pui la grătar, pastelor false din dovlecel cu sos de avocado, roşii şi busuioc, supelor cremă de orice fel, sucurilor de fructe sau smoothie-urilor din care să nu lipsească rădăcinoasele, peştelui la cuptor, orezului fiert ş.a. Iar dacă inspiraţia nu te ajută, aruncă o privire pe reţetele RAW vegane. Vei găsi acolo o multitudine de combinaţii simple şi delicioase, dar foarte potrivite demersului tău.

Totuşi, nu uita: greutatea ideală este cea la care tu te simţi bine cu organismul şi cu spiritul tău. Previne mai bine decât să repari şi fă mişcare! Grija pentru alimentaţie e doar un prim pas spre o viaţă mai sănătoasă.

Tu ce zici de asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *